torsdag 12 november 2015

Spegel och figuriner till matsalen

God kväll! 

Varmt välkomna tillbaka. Tusen tack för alla underbara kommentarer och gillande över min julgåva till någon av er! <3 vilken glädje och värme ni har spridit! Tusen Tack!! 

Den senaste veckan har jag arbetat med matsalen. Jag har länge letat efter en spegel att hänga ovan öppna spisen men inte hittat det som jag velat ha. 
Då får man väl tillverka en själv tyckte Karlsson och skred till verket. 






Efter det att jag ren skurit gipsen så var det mängder med slipning och tillpassning så att bitarna blev jämna. Inte helt lätt att såga i!


Grundramen är klar och nu ska den spacklas, slipas igen och grundmålas.
Efter ett dygns torktid dags att lägga på guld. En liten ängel blev monterad på toppen och så kunde jag fästa ramen på glaset. 


Två små figuriner har blivit omgjorda och målade i kobolt blå och antikguld. Dessa får pryda spiselkransen tillsammans med det underbara uret som David Iriarte har gjort. 


Nöjd med arbetet hittills så återgår jag och Karlsson till tavlor och gardinerna. 

Var rädda om er hälsar 

Titti 

6 kommentarer:

  1. Oh Titti, the mirror looks gorgeous, great job ! The whole scene is wonderful ! Bravo !

    Mini hugs from Pipi ❤️

    SvaraRadera
  2. The mirror is fantastic and perfect over the fireplace.

    SvaraRadera
  3. ¡Fantástico!, te ha quedado muy elegante todo muy armonioso:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fabiola, Hannah and Rosa
      Thank you!
      Hugs Titti

      Radera