måndag 23 februari 2015

Plafonden målad och Give Away is ready!

Välkomna kära vänner till en regnig måndag. 

I helgen har det varit full fart i målarstugan. Plafonden har satts samman och blivit avslipad och grundmålad. Därefter dags att blanda till färg som håller samma ton som tapeten. 




Första lagret av den blå färgen läggs på för att sen slipas mycket försiktigt innan ett tunnare utjämningslager målas. 



En bit på väg och här har jag börjat fylla i med guld. Ovanpå topparna har jag sedan lagt ett uns med 24 k guld. 



Så till sist så bar Karlsson och jag in den i huset där den ska få ligga och torka. Under tiden ska jag fila på kanterna som ska sitta runt om själva plafonden. 
Fotfarande så väntar jag på mer träråvara så att jag kan göra klart golvet. Tålamod är en dygd! 

Då mina vänner är min lilla give-away klar. En liten kudde sydd på silkgauze 48 ct med dmc moulinégarn i 20 olika nyanser. Kudden mäter 3 x 3 cm och mönstret är ett Berliner mönster som jag har omarbetat lite grand. Kudden har en liten rosa silkessnodd runt om. 
När vi når 75 officiella följare och så lottar jag ut denna till någon av er. Om du vill avstå att vara med så bara meddela mig. 


Dear friends this little cushion is my give-away to you. I hope you like it and when we reach 75 members someones name is the winner. 





Då önskar jag er en riktigt trevlig vecka med mycket pysseltid hälsar 

Titti 

5 kommentarer:

  1. Wow... 0_0
    That Ceiling fixture sure looks beautiful! LOVE the colors - very nice work :)
    The little cushion looks lovely - beautiful work as well. Admire your talent.
    Hugs, Irina

    SvaraRadera
  2. Preciosas las dos cosas, te mereces 75 seguidores y muchísimos más, tus trabajos son preciosos.
    Un abrazo
    Maite

    SvaraRadera
  3. Hej Titti,
    Takpanelen är fantastisk! Jag kan inte vänta och se det installerat. Helt fantastiskt. Den pilloe giveaway är en underbar gåva till dina följare.
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera
  4. Beautiful ceiling fixture and beautiful pillow!

    SvaraRadera
  5. You have a beautiful blog. The cushion is beautiful. Please, count me in your giveaway; I put the link on my blog.

    SvaraRadera