måndag 21 april 2014

Gardiner till salongen o elen kopplad

Hej och välkomna så här på påskhelgens sista kväll!

När man tror man ska få så mycket pysslat ja då är det som om det gått troll i tiden.
Men jag har i alla fall fått ritat gardiner, tagit fram tyg och börjat med att göra vecken i gardinerna.

 
 
Sen är det som vanligt, vilket Karlsson kan intyga sådär lugnt tillbaka lutad i soffan, det blir inte som man hade tänkt sig! Efter många ritningar, många attans på flertalet språk, många provningar i skåpet så kom jag till sist fram till detta.


 Inte på långa när färdigt men det är en bit på väg i varje fall. Sen är det ytterligare en uppsättning som ska göras. Återkommer med mer gardinprat senare :)

Så har det blivit inkopplat el i hela huset! Har fått så mycket hjälp i dag att löda trådar, dra ledningar, ta bort alla provisoriska ledningar och fått kopplat in kretskortet. Så nu har jag fjärrkontroll till belysningen vilken lyx! Tända och släcka här o där med ett enda knapptryck :)!

Ser ut som alla sladdar bar går hit o dit men det finns ett litet kopplingsschema som ska fyllas på efterhand.

Nu lyser det i gröna salongen och jag har satt in ytterligare en möbel.


Tavlan har även den kommit på plats och efter gardiner så ska det göras blomster uppsättning till spiskanten. Fender till spisen saknas ännu men hoppas hitta ett på någon mässa framöver.


På nedre plan i entrehallen har personalens gång fått belysning vilket gjorde stor skillnad.


Ikväll lyser det på tre våningar och det känns härligt!
 
 
Till sensommaren ska jag gå kurs! Har precis anmält mig och Karlsson till en kurs i hur man gör en docka i fimo hos Agneta på Skala Minimal. Tycker det skulle vara kul att prova på att göra en liten egen docka kanske det kan bli en liten köksa?! Är du intresserad så vet jag att där fanns fler platser kvar. Här är länken http://theswedishcorner.com/info/kurs
 
Då tar den vanliga vardagen vid igen och jag hoppas att ni har haft en så härlig helg som ni bara har kunnat! Ta väl hand om er och ha en bra vecka hälsar
 
Titti
 

3 kommentarer:

  1. Åh så vackert det är!! Jag älskar ditt hus =) Lite ljus kan verkligen göra skillnad, det blir hemtrevligt och ännu vackrare!
    Gardinerna ser ut att bli vackra de med! Jag har inte vågat mig på gardiner ännu, det ser så svårt ut.
    Hannah

    SvaraRadera
  2. Hej Titti,
    Rummen ser fantastiska med belysningen. Den är fantastisk. Stort arbete på gardinerna. Jag vet hur mycket arbete och hur tidskrävande det är, men det var väl värt ansträngningen. Jag hoppas att du njuta av din klass, det låter som kul.
    Stor kram,
    Giac

    SvaraRadera