lördag 18 januari 2014

Väggmålning i övre salongen

Hej alla vänner som tittat in här och känn er varmt välkomna såhär på lördags eftermiddagen.

Veckan har varit ett evigt nysande och hostande men nu hoppas jag att det snart vänder.
Måste få berätta om vår lilla minigrupp som tillkommit hör i Skåne. Vi är 8 styck glada miniatyrmakare som ska börja träffas här hemma hos mig. Maken rymmer väl till garaget men Karlsson han är eld o lågor. Lite bilder kommer ni säkert att få här på bloggen om vad vi har hittat på när vi träffas. Första gången blir i början av februari :)

Idag har jag börjat måla i skåpet igen. Hjälp har jag ju förstås haft av Karlsson. Han har flängt upp o ner på stegen i ett och duttat här o var!

Färgen precis tillblandad och dags för första tagen.......


Väggarna är underarbetade med grundfärg och slipade. Får väl se hur mycket det suger eftersom det är mycket färgpigment i den gröna kulören som ska vara i rummet.



Som ni ser så suger det rätt så bra. Det är bara att räkna med tre strykningar med slipning emellan  för att få det resultat jag vill ha. 
När det är en massa små nischer så är det bra att ta till spegeln för att få lite hjälp att se.

 Som ni ser så målar jag inte ända ner eller ända upp till taket. För en gångs skull behöver jag inte spara raka kanter eftersom det kommer vita golvlister och taklisten kommer att dölja takvinkeln. 

Efter att ha fått färgen på väggarna och på den del som den öppna spisen ska monteras på så var både Karlsson o jag fikasugna. Vad passar bättre än nybakade bullar och en kopp kaffe!


Imorgon är det slipning, spackling där det behövs och nästa lager färg som ska på.

Ha en riktigt skön lördagskväll önskar
 
Titti

2 kommentarer:

  1. Den gröna färgen blir bra, Karlsson är duktig han.

    SvaraRadera
  2. Tack Agneta! jag tycker själv att kulören är behaglig.
    Tror att när det vita och guldet kommer till så blir det ändå bra ljus i rummet.

    SvaraRadera