tisdag 8 oktober 2013

Dörrar, tapeter, tyg o nytt broderi!

Hej alla miniatyrvänner hoppas att ni finns kvar här och välkommen du som har hittat hit!

Ojoj ibland så blir det ju inte som man tänkt sig. Tiden den rusar iväg, kroppen får för sig att strejka och oförutsedda händelser inträffar ibland. Men nu........

Äntligen har jag fått börja på igen. Dörrarna på gallerivåningen har fått sina första lager färg. Nu ska jag lägga på lite gulddekor och montera handtagen sen ska dom äntligen in på sina platser.


Har tänkt mig sätta en dekor ovan dörrarna. Håller på att skära till då utrymmet är lite tokigt i huset på ytterväggs sidan. Ska se om jag kan gjuta i gips för att få till det. Återkommer.....

Så har tapet och gardintyg kommit till tredje våningen. Skorstensväggen är snickrad och ska bara få rätt storlek på själva spishålet. Tanken är att jag ska lägga golvet runt denna och låta det bli en svart marmor runt själva spisen.


Har suttit och funderat på om jag ska ha en låg panel på väggarna runt omkring där jag har målade fält i någon av färgerna från tapeten. Tanken är att tapeten inte ska täcka hela väggen utan fällas in i ramar på de stora ytorna. Eller.....enfärgat på väggarna och tapetinfällning i panelen kan man ju också göra. Du får gärna kommentera och komma med en synpunkt för då blir jag jätteglad!


Tyget till gardinerna är i siden o har samma tryck som tapeten. Har väl tänkt att gardinuppsättningarna ska få ett enfärgat tyg också men det får vänta tills att jag vet hur jag ska göra dom.

I rummet kommer det att bli soffor som är tänkt att jag själv ska bygga och klä, ett schack-bord, musikhörna och förhoppningsvis  bland annat en sydd stor tavla. Har ett motiv som jag bara vill sätta nålen i.
Golvet och taket ja det funderar jag fortfarande på....:p
Taket börjar ta lite form antingen blir det tre plafonder med en stor krona i mitten och två mindre vid sidan eller så blir det ett takornament i mitten och sedan två stora kristallkronor en vid var sida.
Golvet har jag en idé att gör lite ljusare med en intarsia inläggning i mitten och en bård runt omkring.  Så fort jag börjar så blir det bilder ...... det kommer att ta en evighet att göra!

Ett nytt litet broderi börjar ta form och när det är klart ska det bli en liten kudde som jag hoppas någon blir glad för!

 
Måste till sist idag få bjuda på ett foto från naturen som en liten hälsning till er alla, gå ut o njut och pyssla på hälsar

Titti
 

2 kommentarer:

  1. Fin tapet och tyg! Jag tycker det första förslaget med tapet i stora "rutor" låter bra =)
    Hannah

    SvaraRadera
  2. Tack Hannah, det blir lister. Kul att du tyckte till för ibland så sitter man där o tittar och kör fast i sina egna tankar.

    SvaraRadera