onsdag 23 januari 2013

Sidogardiner klara!

Äntligen så har jag fått till sido gardinerna. Efter att försökt göra som alla dockhusmakar- böcker tipsat så gav jag upp. Fram åkte symaskinen och så fick jag klippa till nya bitar och sydde helt sonika samman sömmarna på maskinen.



Så var alla 6 delarna ihop sydda och klara för pressning. Nu gällde det att få till vecken så att det blev någorlunda jämt.






Här har jag pressat och nålat 3 av gardinerna samt satt fast dom på en skumgummi platta. När alla 6 är klara så ska jag ånga dom och låta dom torka innan dom ska få sig en rejäl dos stärkelsespray.



Nu är det dags att börja på själva upphängningen och ovandelen av gardinuppsättningen. Två förslag snurrar runt i huvudet..... får se om de är genomförbara ?!
Det är bara till prova och så får väl "svordomsgrisen" en liten slant till i magen skulle jag tro! Det är inte lätt att hålla tungan rätt i mun när det glider hit o dit, men skam den som ger sig.
Desto större är glädjen när man lyckats eller hur :)


                                           Må väl i kylan snart är det helg igen!
                                                                     
                                                                      Titti
                                                   




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar