lördag 3 november 2012

Stig in!

Lördag kvällning efter en fin dag. Visst bjöd morgonen på lite regn men sedan så blev det en härlig dag med en blek november sol som strilade ner bland de sista bladen på träden.

Idag så har jag på börjat stökandet inne i huset. Först av allt är det stora entré hallen som ska göras vid.
Efter mycket tänkande och muttrande ibland tejp och pinnar så har jag kommit fram till att hålet upp till andra våningen är på tok för stort. Vad är att göra? Expertisen "maken" har inkallats och nu så ska vi bygga på så att vi får ett nytt tak. Det blir till att måla igen men vad gör det!



Trappan är provisoriskt insatt för att märkas upp på sin plats innan målning av väggarna.
Dessutom så ska det göras snygga trappräcken så att folket kan gå säkert i trappan.  
När taket är påbyggt så att hålet upp till andra planet blir mindre kommer det att göra på sig rejält på golvytan uppe på andra våningen och helt plötsligt så blir det precis så som jag tänkt det i mitt planerande.  

På båda sidor om trappan ska det byggas innerväggar. Till höger ska det fällas in en dörr för att komma in till trappan som leder ner till källarvåningen. Här är ett papper uppsatt och en dörr som har fått stå till pass för att kunna rita in alla mått.
Efter att ha flyttat kring alla "plankor" en stund och suttit och funderat så föll pusselbitarna på plats. Imorgon börjar verkstaden att såga till tak och golv! Spännande att få se resultatet.

En lite bild på hösten med min hjälpreda i trädgården får avsluta dagens lilla inlägg.
Ha en fortsatt skön och fin Alla Helgona helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar