tisdag 13 november 2012

Nej då, jag har inte gått i ide!

Tisdag kväll och äntligen fått en stund över att skriva lite. Veckorna bara springer och ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig. Hade hoppats på att kommit ytterligare en bit i huset men.... det springer ju inte iväg från mig!

Hur som haver så kommer här en liten lägesrapport.  Nu är innerväggar tillverkade, slipade och målade första omgången, till hallen. Dörren är på plats och ska bara få färg på sig.



Uppe i vänstra hörnet ser du den bit som ska infogas i taket så att det blir som jag hade tänkt mig.Ibland ska man ju värka fram resultatet sägs det och det är nog inte ett helt fel talesätt. Har inte bestämt mig riktigt för om det blir vita dörrar eller de ska få valnötslasyr.
Väntar på att få hem väggpanel och när den är kommen så blir det till att göra en provbit.

Väggarna i entréhall och övre hall har fått en mild beige ton. Oavsett vita eller valnötsfärgade paneler så kommer den färgen att bli perfekt matchad till båda förslagen.


Som synes är det en väldig röra på arbetsplatsen. Tror jag får ta "byggaren" i örat och städa upp lite.

Det är lång torktid mellan målningarna och minst tre lager får till för att få en fin matt yta. 
Ett lager till på väggarna sen ska de nya väggarna på plats, dock måste det läggas ett furugolv bakom som leder fram till trappan som går ner till källarregionen. Lite belysning ska också monteras i passagen.

Lite nya fina små fynd måste jag få visa er. Jag är redan nere i köksregionerna......hrm... och det lär ju ta tid innan det blir klart men man kan ju spara på sig eller hur :)


Visst är det helt underbara grönsaker i lådan och en dag ska den stå nere i stora skafferiet i köket.!


Nu så ska jag återgå till symaskinen. Lilla barnbarnet Edith ska döpas på lördag och då ska det vara en ny fin klänning att ta på efter dopklänningen men det är ett kärt bestyr vill jag lova!

Ha det nu så gott därute i november mörkret och passa på att tända ljus och pyssla lite mellan varven så hörs vi snart igen!!
                                                               
                                                                Titti








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar