onsdag 31 oktober 2012

Ibland tar det lite längre tid!!

Ibland blir det ju inte riktigt som man tänkt sig och tiden den springer iväg.
Har haft en vecka som har varit lite "värkig" och då får pysslet stå till sidan en stund men man kan ju planera eller hur :))

Lite har hänt i varje fall. Hela fasaden är nu sandputsad, topp ornamentet med min egen handgjorda fasan är på plats och putsad, kröningslister på fronternas topp och sidor är monterade och det underbart utsirade krönen, från Sue Cook, som är satta mellan skeppen är klara.


Här är det högra skeppets dörr. Mitt skeppets har jag monterat ner för att kunna måla inne i huset. Nedan så ser du lite detaljer från fasaderna.


Här är det lister och krön som syns.


Här har jag lyckats få fram en bild som tydligt visar hur husets yta ser ut när den sandputsats.

Krönet som sitter rakt ovan mittsektionen.

Nu är taken i mittsektionen helt klara och det är dags att börja dra elen till tak kronor och så ska jag börja tapetsera och måla med början från nedre botten. Sen så blir det golvläggning.

Så har jag börjat på ett litet projekt. Det ska bli ytterligare ett fristående rum. Det kommer att göras så att jag ska kunna byta miljöer efter vad jag vill ha i det. Ibland vill man ju kolla av om saker och ting kan fungera ihop och det ska denna lilla box få stå till tjänst med.


Här ligger det tillklippta golvet och väntar på att bli lagt i boxen.




Ja mina vänner detta var vad som hänt sedan sist.... ja några stygn till på mattan har det blivit så även det projektet är fortskridande. Vad hände med höst schäslongen undrade någon... den har flyttat hem till ett annat dockhem! Tack alla för all uppskattning och visat intresse jag fått för denna.
Ha nu en riktig fortsatt härlig dag så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar