söndag 9 september 2012

Arbetsvecka med klädd schäslong!

En hel vecka har gått och det har varit fullt upp. Jag har arbetat på att färdigställa en klädd ny schäslongs säng med kuddar och dessutom så blev jag mormor igår till ytterligare en liten fin flicka så det har varit en händelserik vecka!

Här ska du nu få se projektet i en av mina rumsmiljöer.



Mina små busiga Bichon Friséer, handgjorda av Annie Willis i England ( love them Annie), har tagit sig friheten att hoppa upp och busa omkring på siden duchessen.  Det är Puffan som försöker få upp lilla Piffan som är lite mer försiktig i sängen.

Sängen är handmålad i tre lager egenhändigt bruten färg för att få fram en vacker patina. Fötterna på sängen är målade i guld förgyllning och runt om är det ett band i blått och ett i guld och vit. Dyna är uppbollstrad och klädd i det finaste sidentyg i en underbar blå färg.  På sängen är det inte mindre än 4 kuddar. Där är 2 siden kuddar i blått med en guldfläta runt om och en broderad kudde med fjärilsmotiv. Kudden är broderad på silk gauze med silkestråd och den har monterats på en liten bomullskudde med en vacker bård runt om.
Den runda kudden vid fotändan har fått en vacker siden tofs och är i genombruten spets. Frun har slängt sin crepe scarf lite slarvigt vid fotändan.



Projektet har tagit ca 43 timmar att färdigställa med målning och sömnad.

Schäslongen kommer att vara till salu och om någon är intresserad så kontakta mig. Den kommer att läggas ut på Tradera /e-buy inom kort. Ute i vänster kolumn kommer jag att ha en liten ruta där mina egna alster som är till salu kommer att visas efter hand.

I veckan har det varit mycket fixa och dona för att beställa hem saker till huset. Äntligen så har jag fått lite klart för mig hur golven i stora entréerna ska vara och så har sprutmålningen kommit igång igen.

Ny vecka o nya tag ...... och så väntar vi på paket igen!!!
Tills vi hörs njut sköna september dagar.

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar